Monday, April 23, 2018
Home  >  Άρθρα  >  Προβληματική η αναμοριοδότηση Σχολικών Μονάδων Δ.Ε. στην Αιτωλοακαρνανία
Προβληματική η αναμοριοδότηση Σχολικών Μονάδων Δ.Ε. στην Αιτωλοακαρνανία
Αξιολόγηση Χρήστη: / 0
ΧείριστοΆριστο 
Περισσότερα - Αρθρα Αgrinionet! - ΑΡΘΡΑ
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Δευτέρα, 22 Ιανουάριος 2018 12:44

Μοιραστείτε το άρθρο

Αποτέλεσμα εικόνας για βελμε

Διαφωνούμε με την πρόσφατη πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για την  αναμοριοδότηση των Σχολικών Μονάδων Δευτεροβαθμιας Εκπαίδευσης καθώς αυτή παρεκκλίνει πολύ από τις αντίστοιχες προτάσεις του Π.Υ.Σ.Δ.Ε. Αιτ/νίας και αυτών που ίσχυαν έως τώρα.

Συγκεκριμένα καθιερώνεται με το Π.Δ. 111/2016 (ΦΕΚ 193) η κατάταξη των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε κατηγορίες. Το πλαίσιο αυτό όμως επιβάλει μια αυστηρή συγκρότηση των τμημάτων όσον αφορά τον ελάχιστο αριθμό μαθητών σε κάθε σχολείο χωρίς να εκτιμώνται καθόλου τα συγκεκριμένα  κριτήρια που ορίζει η νομοθεσία, όπως:  οι συνθήκες διαβίωσης εκεί των εκπαιδευτικών, η οργανικότητα, η απόστασή τους από την έδρα του Νομού, οι συγκοινωνιακές συνθήκες, το γεωγραφικό ανάγλυφο και το υψόμετρο της περιοχής του κάθε σχολείου. 

 Ως αποτέλεσμα αυτή η μοριοδότηση θα έχει τα περισσότερα περιφερειακά σχολεία του νομού να μην μπορούν να λειτουργήσουν και θα πρέπει να συγχωνευθούν όταν πρόκειται για γενικής παιδείας ή να μην εγκριθεί η λειτουργία τους όταν πρόκειται για τομείς  ή ειδικότητες στα ΕΠΑΛ.

Πιο συγκεκριμένα για την Αιτωλοακαρνανία δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψη το άθλιο οδικό δίκτυο για το μεγαλύτερο μέρος του νομού, το οποίο δυστυχώς δεν καλύπτει καθόλου η νεοκατασκευασθείσα Ιόνια Οδός συνολικά τα σχολεία της ορεινής και δύσβατης επαρχίας Ξηρομέρου, ούτε θα καλύπτει εξ ολοκλήρου ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία όταν θα ολοκληρωθεί. Συγκεκριμένα για σχολεία που βρίσκονται τουλάχιστον μία ώρα απόσταση ανατολικά από την Ιόνια Οδό (Γυμνάσιο-Λύκειο Αστακού, Γυμνάσιο Κανδήλας, Λύκειο Μύτικα, Γυμνάσιο Παλαίρου, Γυμνάσιο, ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ Βόνιτσας) προτείνεται αισθητή μείωση της αναμοριοδότησης τους κατά δύο ή τρεις μονάδες σε κάποιες περιπτώσεις). Πως είναι δυνατόν να υπάρχει τόσο απόκλιση στη μοριοδότηση, όταν το οδικό δίκτυο που οδηγεί στις περιοχές αυτές είναι πεπαλαιωμένο, επικίνδυνο με εκατοντάδες τροχαία ατυχήματα πολλά εξ αυτών είχαν θύματα συναδέλφους μας, που μετακινούνταν για το σχολείο εργασίας τους;

            Το ίδιο άτοπη είναι και η πρόταση αναμοριοδότησης για τα σχολεία της Ορεινής Τριχωνίδας όπως του Θέρμου και του Αγίου Βλασίου, τα οποία συνδέονται με την πόλη του Αγρίνιου με ένα επίσης άθλιο ορεινό δίκτυο χωρίς προοπτική άμεσης κατασκευής νέου στην περίπτωση αυτή.

Δεν προβλέπεται καμία ιδιαίτερη μέριμνα για τα περιφερειακά ΕΠΑΛ Καινουργίου, Μακρυνείας, Αμφιλοχίας και Βόνιτσας, αντίθετα μειώνονται τα μόρια που είχαν οι περιοχές που λειτουργούν σχολεία της Δ.Ε., με το πρόσχημα ότι όλα τα σχολεία που εδρεύουν στην ίδια πόλη ή χωριό  πρέπει να έχουν τα ίδια μόρια (πρόκειται για καθαρό υποβιβασμό), ενώ θα πρέπει να ισχύει το αντίθετο, δηλαδή της αύξησής των μορίων όλων των σχολείων Π/θμίας και Δ/θμιας, σύμφωνα με τα ανωτέρω και τις πραγματικές συνθήκες κάθε περιοχής. Κάθε σκοπιμότητα με στόχο την συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης με τη μείωση του εργασιακού κόστους δεν γίνεται αποδεκτό από κανέναν και θα υπάρξει ενωτική αγωνιστική απάντηση του κλάδου.    

Οφείλει το Υπουργείο Παιδείας να επανεξετάσει το σοβαρό θέμα της αναμοριοδότησης στις προαναφερόμενες δύσκολα προσβάσιμες και δυσπρόσιτες περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας, της οποίας το μεγαλύτερο αστικό κέντρο, το Αγρίνιο δεν διαθέτει κάθετη σύνδεση με την Ιόνια Οδό και αυτό καθιστά επικίνδυνες και χρονοβόρες ακόμα περισσότερο τις καθημερινές εσωτερικές μετακινήσεις των εκπαιδευτικών και σε πολλές περιπτώσεις την ίδια ημέρα. Η παραμονή αυτής της χαμηλής μοριοδότησης των συγκεκριμένων σχολείων δημιουργεί υπηρεσιακές αδικίες και ανισότητες μεταξύ των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί μας απαιτούν να καταργηθεί το συγκεκριμένο Π.Δ. και να ληφθούν υπόψη οι προτάσεις μας στο θέμα της αναμοριοδότησης των σχολείων ύστερα από σοβαρό διάλογο με την Ο.Λ.Μ.Ε.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

Την αναμοριοδότηση του Γ/σίου και Λυκείου του  Δήμου Θέρμου χαρακτηρισμένου με τον «Καλλικρατικό» νόμο ως «Ορεινός» με 10 μόρια.

Τον χαρακτηρισμό ως δυσπρόσιτα τα σχολεία: Λύκειο Μύτικα, Γ/σιο με Λ.Τ. Παλαίρου, Γ/σιο Μοναστηρακίου, Γ/σιο Μαλεσιάδας, Γ/σίο Κανδήλας και  Άγιου Βλασίου με τα ανάλογα μόρια (10-14) για αυτές τις περιοχές.

Καμία μείωση στα μόρια που ίσχυαν πριν σε όλα τα σχολεία της περιοχής μας και της Αιτωλ/νίας συνολικότερα - Να ισχύσει η πρόταση του ΠΥΣΔΕ

Καμία συγχώνευση – υποβιβασμό ή κατάργηση τμημάτων, Τομέων, ειδικοτήτων ή σχολείων στο νομό.

Καλούμε την Ο.Λ.Μ.Ε. να πάρει άμεσα πρωτοβουλίες και να οργανώσει ένα
πανεκπαιδευτικό κίνημα αντίστασης ανάλογο με την επίθεση που δέχεται το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Υπερασπιζόμαστε τα εργασιακά μας δικαιώματα.
Υπερασπιζόμαστε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.
Αντιστεκόμαστε στην υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Β΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΑΙΤ/ΝΙΑΣ

 

 

Ο Πρόεδρος                                                 Ο Γεν. Γραμματέας

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 22 Ιανουάριος 2018 12:45
 

Facebook comments: