Tρία σημαντικά θέματα φέρνει προς ενημέρωση και συζήτηση στη ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της Περιφερειακής Αρχής Δυτικής Ελλάδος, την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου, στις 2 μ.μ., η περιφερειακή παράταξη της μείζονος μειοψηφίας «Νέα Δυτική Ελλάδα».
Συγκεκριμένα, ο επικεφαλής της παράταξης, Σπύρος Ν. Σκιαδαρέσης ζητά ενημέρωση σχετικά με την πορεία του έργου βελτίωσης του δρόμου Μακρυκάμπι – Βουντούσα προς Καρούσι Καλαβρύτων (στα όρια της Κοινότητας Καταρράκτη του Δήμου Ερυμάνθου), για το οποίο όπως αναφέρει, έχει προαναγγελθεί η χρηματοδότησή του από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
Επίσης, ο αντιπρόεδρος του Π.Σ., περιφερειακός σύμβουλος Ηλείας, Διονύσης Καπλάνης ζητά ενημέρωση για την κατανομή των πόρων του Αναπτυξιακού Νόμου προς τη Δυτική Ελλάδα ειδικά στους τομείς της Μεταποίησης, του Τουρισμού και της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, επισημαίνοντας πως «η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας κατατάσσεται στις τελευταίες θέσεις όσον αφορά την απορρόφηση των διαθέσιμων πόρων από τις πρώτες προκηρύξεις του Αναπτυξιακού Νόμου, καθώς στις τρεις προκηρύξεις του Νόμου (Μεταποίηση, Τουρισμός και Εφοδιαστική Αλυσίδα) με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 400 εκατ. ευρώ, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έλαβε ελάχιστα ή καθόλου κονδύλια για την ενίσχυση επενδυτικών σχεδίων. «Η υφιστάμενη κατάσταση υπονομεύει την ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη,
διογκώνει τις ανισότητες μεταξύ των περιφερειών και εντείνει την υστέρηση της
Δυτικής Ελλάδας σε κρίσιμους τομείς όπως η μεταποίηση, ο τουρισμός και οι υποδομές. Επιπλέον, η εξαγγελία για άνοιγμα νέων προκηρύξεων το 2024, ενώ απομένουν μόλις 45 μέρες μέχρι το τέλος του έτους καθιστά αδύνατη την έγκαιρη υλοποίηση τους, με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις της Περιφέρειας να κινδυνεύουν να χάσουν ακόμα περισσότερες ευκαιρίες χρηματοδότησης» τονίζει.
Τέλος, ο περιφερειακός σύμβουλος Αχαΐας, Γεράσιμος Φεσσιάν, ζητά ενημέρωση σχετικά με την εξέλιξη του έργου της Ολυμπίας Οδού, Πάτρα – Πύργος, επισημαίνοντας πως «σε πρόσφατη συνάντηση παραγόντων του Νόμου μας αναδείχθηκαν σοβαρά προβλήματα.
1) Δεν έχει προβλεφθεί σύνδεση της Οδού με την ΒΙΠΕ
2) Δεν έχει προβλεφθεί σύνδεση με το Αεροδρόμιο Αράξου
3) Οι παρόδιοι οδοί (SR) μαθαίνουμε ότι δεν θα είναι ασφαλτοστρωμένοι, αλλά μόνο με χαλίκι. Αλήθεια;
4) Υπάρχει αντιπλημμυρική μελέτη και πως θα προστατευθούν οι παραλιακοί
οικισμοί, π.χ. ο Κάτω Αλισσός;
5) Ακόμα δεν έχουμε χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της εκτέλεσης των εργασιών αναβάθμισης που βρίσκονται σε εξέλιξη στον Κόμβο Κ1.
Κατόπιν των παραπάνω ερωτάται η Περιφερειακή Αρχή σε τι ενέργειες έχει
προχωρήσει ή θα προχωρήσει προκειμένου τα παραπάνω να ολοκληρωθούν και να
παραδοθούν με την ολοκλήρωση του φυσικού έργου τέλος του 2025;».